vineri, 15 iulie 2016

Book Blogger Tag

Ziua bună !

Azi am revenit cu un tag distractiv și interesant de la Daria, căreia-i mulțumesc. Să începem !

1.  Trei lucruri pe care nu le suporți la o carte.


Eu cred că o carte adevărată e aceea care aduce ceva în plus, care te hrănește spiritual. O carte e aceea din care poți învăța ceva, din care înveți lucruri folositoare, care, dacă-mi dați voie, te scoate din ignoranță, indiferență, prostie.

Și ce nu suport eu la o carte este limbajul licențios exagerat. Am înțeles că ceva e relatat exact cum a fost, înțeleg că poate acesta e stilul autorului. Dar exagerarea limbajulu licențios în adevăratul sens al cuvântului licențios fără niciun rost mă zgârie pe retină. Și apoi, e cam neplăcut să citesc injuriile cuiva nu din cinci în cinci minute, și din cinci în cinci cuvinte - sau când se domolește din cinci în cinci fraze, dar, nu vă stresați, când se întâmpă să se domolească oricum urmează o perioadă de exprimare exploziv de... enervantă.

Și apoi, comercialitatea, așa cum spunea și Daria. O carte - sau mă rog, un text - scrisă pentru bani nu cred că va da un rezultat chiar atât de înfloritor - cel puțin nu pe plan scriitoricesc. Însă pe plan financiar, da. Și așa te-ai lipsit de scrupule !

O poveste, o idee, un text care nu relevă nimic. Dacă ai scris o carte, ei bine, trebuie să transmită ceva, ceva constructiv, ceva care să șteargă măcar o mică pată a mediocrității. Dacă ai o poveste care nu transmite nimic sau cel puțin transmite un mesaj irelevant despre ceva la fel de irelevant care în viața reală nu prea își găsește sensul, ceva care nu poate fi pus în legătură cu nimic, ceva care până la urmă nu transmite nimic Omului și umanității, omenirii - îmi pare rău, e detestabil. Pentru că vrei să scri literatură, deci cultură - literatura, cultura, e despre ceva, transmite ceva spre oameni.

2. Descrie locul tău perfect pentru a citi.


Pot citi aproape oriunde - în vânt, în ploaie, și țin minte de replica profesorului meu de română despre mine cum că Asta poate citi oriunde !, în timp ce citeam în condiții mai vitrege afară pe jos, dacă nu mă înșel pe beton sau iarbă.

Îmi place să citesc în natură, la țară, în pat, în picioare. Oriunde.

3. Trei confesiuni legate de cărți.

Eu nu consider tot ce e e pe piața de carte a fi și carte.

Îmi iau cărți cu mine aproape peste tot.

Îmi place să împrumut cărți de la bibliotecă.

4. Când a fost ultima dată când ai plâns în cursul lecturării unei cărți ? 


Ieri am terminat Între două țărmuri sau, tradus după titlul original, Americanul (titlu original: The American) și cartea a fost frumoasă. M-a scos din sărite. A durat până s-o termin și nu pot să spun că am plâns, dar sfârșitul, ah, sfârșitul ! Ce am simțit la sfârșit, la ultima pagină... Vai, doamna Tristram, vai, Newman !

Și am plâns cam acum un an și ceva la Femeia în alb de Wilkie Collins pe care trebuie s-o citiți. Și vara trecută am plâns la Singur pe lume de Hector Malot. Și mai recent la Valuri de viață de Lina Moacă.

5. Câte cărți se află în acest moment pe noptiera ta ? 


Le țin pe marginea patului (e extensibil, eu dorm doar pe o parte, cealaltă e ridicată și formează o margine pe care pot pune cărți).Se aflau mai multe, dar pe una am terminat-o, trei le-am eliminat - una era citită, cealaltă nu poate fi carte, n-o numesc așa, iar cealaltă e a surorii mele - și deocamdată pe una dintre ele o citesc, una stă de ceva vreme mereu acolo, mai sunt câteva pe care vreau să le citesc... Voi scrie un articol despre asta.

6. Care este gustarea ta preferată în timp ce citești ? 

Nu prea mănânc când citesc, nu pot acorda timp mâncatului, citesc și las gustările la o parte. Dar când mănânc nu cred că am o gustare preferată.

7. Numește trei cărți pe care le-ai recomanda tuturor.


Absolut tot ce scrie și spune Hrisostom Filipescu ! Apoi Femeia în alb de Wilkie Collins și Singur pe lume de Hector Malot.

8. Arată-ne o poză cu raftul tău favorit din biblioteca ta.

Nu cred că am un raft favorit, probabil cel pe care am cele mai mult cărți, dar nu am vreo fotografie prea bună cu el. Și apoi, de ce să nu vă arăt o ilustrație frumoasă care inspiră la citit în locul fotografiei cu raftul ?


9. Scrie în trei cuvinte ce înseamnă cărțile pentru tine.

Sursă de învățătură sau amintiri din copilărie sau o mare binecuvântare.

10. Care este cel mai mare secret de cititor al tău ? 

Acum că mă gândesc la asta, nu prea știu. Dar dacă l-aș spune nu ar mai fi secret. Dar un lucru interesant - poate - este că nu pot să spun că o carte m-a făcut să mă
îndrăgostesc de lectură. Pur și simplu, nu-mi pot da seama că vreodată nu mi-a plăcut să citesc, pentru că și atunci când eram mică îmi plăcea să fac asta sau să ascult povești.


Îi mulțumesc din nou Dariei de la Cărțile Nopții pentru tag și vă invit să-l citiți și pe al ei, aici. 

Nu voi da tag-ul mai departe în mod special, ci îi invit pe toți cei care vor să îl facă.

Simina.

8 comentarii:

  1. Ce răspunsuri drăguțe ai dat! Mă bucur că ți-a plăcut! ❤
    Lecturi frumoase, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici mie nu imi plac cartile comerciale, sunt asa, ca sa fie.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc că ai trecut pe aici, Pufuleț ! :)

      Ștergere
  3. Wii, ce răspunsuri drăguțe! Trebuie să încerc și eu "Singur pe lume"; am auzit de carte, dar niciodată nu m-am gândit să mă apuc de ea.
    Spor la citit și o zi frumoasă! *.*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Adina, chiar trebuie !
      Mulțumesc pentru cuvintele frumoase.

      P.S. ai recenzie pe blog pentru „Singur pe lume” de Hector Malot. Trebuie să te convingă. :)

      Ștergere
  4. frumoase raspunsuri !

    am citit Singur pe lume cand eram foarte mica :) mi-a palcut enorm si am de gand sa o recitesc, sigur o voi percepe in alt mod :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o carte mi-nu-na-tă ! Chiar ar fi o idee bună, vei vedea că ai atâtea și atâtea de învățat din ea !

      P.S. ai și recenzie pe blog, o poți căuta mai ușor cu bara de search din dreapta.

      Ștergere