sâmbătă, 30 iulie 2016

Leapșa: Citesc literatură română

Voiam să vorbesc azi despre autori români, pentru că am primit un fel de leapșă de la Amalia, căreia-i mulțumesc, și mai e și evenimentul Emmei, foarte interesant.

Leapșa de la Amalia era primită pe Facebook, dar m-am gândit să o public aici.

Cinci cărți românești pe care le-am adorat.

Ei bine, sunt multe, dar am să spun că Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu e superbă. Mai e și Lizoanca la 11 ani de Doina Ruști, Domnul Tic și alte iubiri de pe Mușatini de Laura Baban, Mormolocul de Profira Sadoveanu, Asasinul acordă interviuri de Mircea M. Ionescu.

Cinci cărți românești pe care sper să le citesc.

Niculaie Moromete de Marin Preda, Plumb de George Bacovia, Viața pe un peron de Octavian Paler, Elevul Dima dintr-a șaptea de Drumeș, Ciuleandra de Liviu Rebreanu.

Despre Emma și inițiativa ei de a citi în luna august doar cărți din literatura română, aflați mai multe aici, pe blogul ei.

Dau leapșa Dariei, lui Andrei, Adinei, lui Madeline, BuburuzeiBia și oricui dorește s-o facă.

Voi ce cărți românești citiți ?
Simina.

20 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Aștept s-o citesc !

      P.S. te invit să urmărești blogul cu ajutorul butonului din bara din dreapta, cel albastru, „urmăriți”, pentru a putea vedea mai repede postările blogului. :)

      Ștergere
  2. http://blogarealacotidiana.blogspot.ro/2016/07/leapsa-citesc-literatura-romana.html#comment-form

    RăspundețiȘtergere
  3. Simina, am adaugat blogul tau in lista mea. Probabil ii ia mai mult site-ului sa reactualizeze informatiile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesantă leapșă, mai ales că eu citesc mai mult literatură română, e drept contemporană, dar cu atât mai mult.
    O voi prelua cu permisiunea ta. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru cuvinte și pentru că ai trecut pe-aici, Mela !

      Ah, dar eu chiar te rog, și abia aștept să citesc răspunsurile tale ! Abia aștept să văd ce cărți din literatură română îți plac și ce speri să citești. :)

      Spor la citit ! :)

      Ștergere
  5. Ehei, m-am oprit prin facultate din citit beletristica romaneasca, m-am axat pe carti de specialitate apoi. Dar e drept ca am citit cam tot ce se putea, chiar ii apreciam pe-ai nostri. Numai ca au trecut anii si undeva, cumva, stilul romanilor n-a mai fost pe aceeasi lungime de unda cu interiorul meu. Sau oi fi devenit eu mai superficiala, nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur, preferințele se schimbă, gusturile se modelează. Eu una nu știu dacă m-aș putea despărți de literatura română, poezie, proză, nuvele, schițe, romane, povestiri, memorii, iubesc cum scriu românii și sunt convinsă că avem cărți și scrieri de mare, mare preț !

      Nu se știe niciodată, ar fi bine, poate, să încerci să mai citești ceva românesc. Sunt și mulți autori contemporani care merită și pe unii îi găsești pe blog. :)

      Mulțumesc că ai trecut pe aici, lecturi frumoase și spor la citit !

      Ștergere
  6. Ce frumos :) Daa, chiar trebuie sa citesti Elevul Dima dintr-a saptea. De unele carti adorate de tine chiar nu stiam. Se pare ca grămada mea de TBR se tot înmulțeste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și a mea, desigur. :)

      Chiar am în plan cartea cu Dima, mulțumesc că mă faci să sper din ce în ce mai mult că va fi o lectură minunată. :)

      A, de asemenea, mulțumesc c-ai trecut pe-aici, Anster. :)
      Spor la citit și lecturi frumoase-n continuare!

      Ștergere
  7. Hihi, super leapșa! Și eu vreau să citesc pe viitor "Elevul Dima dintr-a șaptea" și "Viața pe un peron". :D Ce-i drept, nu prea citesc literatura română, dar unele cărți chiar merită!
    Mulțumesc de nominalizaree, o să revin cu un link! *.*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Done! http://thoughts-about-books.blogspot.ro/2016/07/leapsa-citesc-literatura-romana.html

      Ștergere
    2. Ah, multe cărți din literatura română chiar merită, crede-mă ! Eu iubesc literatura română, e atât de autentică și de simplă, de adevărată și de pură ! Acum, desigur, eu vorbesc de adevărata literatură română. Și există și alte scrieri, care nu se încadrează tocmai la literatură, mă refer la beletristică, dar care merită chiar foarte mult !

      Mulțumesc pentru faptul că ai trecut pe-aici și pentru că ai preluat leapșa. Îți voi citi și eu răspunsurile, Adina ! :)

      Ah, cât despre Dima, am o propunere pentru tine care sper să-ți placă. :)

      Ștergere
  8. Foarte drăguță leapșa și ideea ei. E păcat că literatura noastră, mai ales cea din secolul trecut, nu prea se bucură de aprecierea cuvenită.
    Și eu am adorat ”Pădurea spânzuraților”. Am citit-o acum mulți ani, dar o astfel de carte sigur îți rămâne imprimată în minte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cărțile și scrierile românești merită apreciere. :)

      Într-adevăr, „Pădurea spânzuraților” este una dintre cele mai frumoase cărți :)

      Ștergere
  9. Mă bucur să văd că Rebreanu e menționat primul, pentru că e cel mai bun (haha).
    Leapșa asta îmi dă viață, la propriu, pentru că implică literatura română, care e cea mai faină.
    Am citit Elevul Dima dintr-a șaptea, iar după primul volum am intrat în depresie (scriitorul și-a bătut joc de sentimentele mele și de personajul meu preferat). Al doilea n-a fost așa fain, probabil din cauză că n-am putut trece peste finalul primei părți. Oricum, merită citit.
    Mă ispitește gândul să preiau și eu leapșa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o preiei și, da, cartea cu „Elevul Dima” e uneori ciudată, aș spune dură pe alocuri. Însă, să vedem, eu nu am terminat-o încă, sunt la partea aceea când Lotte Și Dima se apropie de 1 decembrie.

      Ștergere
  10. Am preluat-o deja, n-am putut să mă abțin.
    Sunt curioasă ce părere vei avea la finalul romanului.
    Oricum, spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai cu ochii pe blog, am terminat cartea și sper să-ți placă recenzia mea. :)

      Ștergere