miercuri, 31 august 2016

„Darul unei zile” de Anna Gavalda - Recenzie


Anna Gavalda s-a născut la 9 decembrie 1970 în Boulogne-Billancour și este o romancieră franceză.

A câștigat în 1988 trei premii întâi la trei mari concursuri de proză: Melun, Saint-Quentin și Issy-les-Moulineaux.

Copilărie și timp... Măcar odată în viață ne-am dorit să fim iarăși copii. Pentru că atunci ne doream să fie ca acum și acum ne dorim să fie ca atunci... nu-i așa? Cartea de față ne introduce într-o lume obișnuită, cea de toate zilele, cea cotidiană, monotonă, în care patru frați redescoperă bucuria unei fericiri simple, aprecierea lucrurilor mici și a momentelor simple, frumoase, petrecute cu persoanele dragi. Scăpând de viața cotidiană, de rutină și prejudecăți, decid să petreacă un week-end simplu, dar frumos. Împreună descoperă că, în ciuda lipsurilor și a necazurilor, te poți bucura de momente simple, de lucruri mici, de călătorii făcute cu dragoste, în natură, și de prezența oamenilor pe care îi iubești.

Mi-a plăcut cartea, din punct de vedere al mesajului transmis. Am învățat că, indiferent cum vrei să pari, un om dur, important, dacă vrei să pari mai bun și mai presus de ceilalți, indiferent de asta, trebuie să încerci măcar să îi iubești pe ceilalți. Chiar dacă te consideri pe o treaptă ceva mai înaltă decât ei. Trebuie să-i iubești. Nu pentru că așa ți-ar impune cineva - ești liber să alegi - ci pentru că emult mai bine și mai frumos, pentru că bucuria asta simplă de a iubi te va face să te simți mai bine, te va încălzi, te va ajuta. Deci e în folosul tău să iubești.

Carine, unul dintre personajele cărții, este o femeie care tinde să pară importantă, elegantă, care poate de multe ori ar vrea să facă un gest de tandrețe, însă mândria o oprește. Treapta aia imaginară pe care se situează, faptul că este mândră, nu o lasă să facă asta, nu o lasă să iubească. O silește să se comporte arogant, să respingă, să îi trateze pe ceilalți de sus și să dea ordine.

Simon, pe de altă parte, soțul ei și fratele lui Garance, este un om bun, tolerant, care, pentru iubirea ce i-o poartă lui Carine, continuă să o suporte, să îi îndure ifosele, o iubește așa cum este, cu tot cu defecte.

Deși cei patru frați, Garance, Simon, Lola și Vincent sunt despărțiți și fiecare își trăiește viața așa cum poate, încercând să-și câștige traiul, cu toții decid ca de data aceasta să se întoarcă, măcar pentru puțin timp, la jocurile și năzbâtiile lor din copilărie.

Mi-a plăcut foarte mult că mesajul se axează pe copilărie, timp, pe darul unei zile și ceea ce poți face într-o zi dacă iubești și te bucuri de lucrurile simple. Toți au mers acasă după acel week-end mai fericiți, mai împăcați, mai senini. Și nu au avut nevoie de călătorii scumpe, bani, de ceva anume, ci au știut să se bucure de tot ceea ce au primit, de ei înșiși, de persoanele dragi. Au redevenit copii. Au trezit copilul din ei, bucuria sinceră, iubirea necondiționată, inocența, sinceritatea unui suflet care păstrează copilul din el.

În afară de asta, cred că mi-a displăcut Garance, sau mai bine zis unele confesii de-ale ei - sau păreri. Poate felul cum se exprima,  poate părerile ei, cert e că m-au iritat unele confesii de-ale ei.

Oricum, esența acestei cărți este mesajul și unul foarte important. Este, așadar, o carte cu miez!

Am citit-o foarte repede și cartea e numai bună să o citiți și să vă relaxați, fără să aveți nevoie de o carte fără mesaj și fără substrat. Puteți să vă bucurați de o lectură ușoară și să învățați, în același timp, dintr-o carte bună. A primit patru steluțe pe GoodReads.



Vă recomand această carte și vă sfătuiesc să descoperiți și voi darul unei zile - câte nu poți face într-o zi, de câte lucruri nu te poți bucura și pe câți oameni nu-i poți bucura?

Mulțumesc Târgul Cărții pentru această carte frumoasă. Pe site-ul lor puteți găsi multe cărți interesante și diverse, aici.

Voi ați citit această carte? V-am convins?
Simina.

6 comentarii:

  1. Vai, ce recenzie minunată şi ce poze uimitoare ai făcut! Citind recenzia ta, m-ai convins să o pun pe wishlist şi sper să o citesc şi eu. Pare atât de frumoasăă!
    Mulțumim de recenzie, pupici! Lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mulțumesc, Daria. :) Mă bucur că ai hotărât să o citești! Hugs!

      Ștergere
  2. Suna super si chiar as vrea sa o citesc.
    Frumoasa recenzia si continutul cartii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am citit „Billie” și mi-a plăcut enooorm. Ți-o recomand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, am văzut recenzia. Chiar vreau să mai citesc ceva de Anna Gavalda, am auzit că are cărți și mai bune decât cea pe care am citit-o eu. Până una, alta, sper să o citești și tu! Mulțumesc de recomandare!

      Ștergere