marți, 9 august 2016

Leapșa: Vara pe sfârșite-n cărți (BOOK TAG)

Salutări!

A dat vara-n pârg!

Anul trecut am scris o leapșă de vară, cu multe întrebări diverse. A fost lungă, foarte lungă, câțiva bloggeri chiar au făcut-o și ei. Am făcut și toamna trecută una. Iarna și primăvara nu am mai continuat, însă azi voi face din nou o leapșă de vară.

Cum spuneam, eu voi scrie întrebările și voi răspunde la ele, deci nu există nicio sursă de unde am preluat tag-ul.

Desigur, cum azi este nouă august și vara e pe sfârșite, voi scrie întrebări și cerințe adecvate.

1. Afară s-a răcit timpul, dă spre toamnă. O carte cu un final neașteptat și totuși frumos?

Pădurea Spânzuraților de Liviu Rebreanu, cu siguranță. A avut un final foarte, foarte frumos.

2. Deși s-a răcit, soarele încă mai strălucește. O carte cu un final care i-a plăcut foarte mult?

Mi-a plăcut foarte mult finalul cărții Mica Fadette de George Sand. O carte minunată!

3. Frunzele încep să prindă alte nuanțe. O carte pentru copii pe care adulții ar trebui să o (re)citească?

Aș spune Micul Prinț de Antoine de Saint-Exupéry, însă nu am citit-o, doar fragmente. Am citit însă Singur pe lume de Hector Malot. Superbă!

4. Legumele de toamnă prind culoare, chiar dacă încă e august. O carte colorată din punct de vedere stilistic?

Domnul Tic și alte iubiri de pe Mușatini e foarte frumoasă și e scrisă într-
un mod absolut superb, metaforic, cu atâtea figuri de stil și atâtea semințe de flori plantate în text, încât de îndrăgostești de scriitura Laurei Baban. Nu mă înțelegeți greșit, nu are înflorituri enervante sau altceva care să ne incomodeze.

5. Florile-soarelui se coc și ele. O carte scrisă frumos și care la sfârșit te impresionează?

Anotimpul jocurilor de Szinnyei Júlia m-a impresionat tot timpul.

6. O carte pe care nu ai citit-o încă și ai vrea să se traducă la noi.

Sunt foarte, foarte multe, însă am s-o aleg pe aceasta:
Pe GoodReads nu are cinci steluțe însă mie mi se pare foarte interesantă și mi-ar plăcea să fie tradusă și la noi.
Și aceasta, de asemenea.

7. E ultima lună din vară. O carte pe care nu mai vrei s-o citești?

Sunt multe cărți pe care mi le doream dar pe care nu le mai vreau. Cărțile lui Belle de Nuit, sau cel puțin una dintre ele.

8. Vântul suflă cu mai multă putere. O carte pe care ai început-o dar nu mai vrei s-o citești?

Mi s-a întâmplat asta de multe ori și cred că e mai bine să nu mai citești o carte dacă tu crezi că nu te va ajuta și dacă crezi că nu merită. Sigur că e bine să-i mai dai o șansă, dar dacă nu are rost, nu o face. Interviu cu un vampir, din care am citit destul de mult, de exemplu.

9. Florile de toamnă vor înflori în curând. O carte despre care se vorbește și pe care dorești s-o citești?

Înainte să te cunosc de Jojo Moyes. Cred că e frumoasă.

10. Mirosul de toamnă se instalează, însă încă e vară. Ce carte alegi să citești?

Eu citesc două cărți acum, adică în ultimele zile, Niculaie Moromete de Marin Preda și Viața pe un peron de Octavian Paler. Prima îmi place foarte mult, a doua mă pune să reflectez și îmi întărește convingerile. Și mă contrazice. 

11. Grădina arată fabulos, iar tu abia aștepți să prindă mai multă culoare. O carte pe care ți-o dorești pentru că îți place coperta?

Cred că sunt foarte multe cărți pe care le vreau pentru că prima dată am văzut coperta, însă nu cred că aș cumpăra și acum o carte doar pentru că îmi place coperta și aș ști că nu merită să o citesc. Dar dacă mi-ar plăcea coperta și n-aș avea vreun argument contra cărții, sau cel puțin nu foarte multe, cred că aș lua-o. Ca și:




Prima arată foarte frumos, a doua pur și simplu m-a fascinat, pentru că mi-a maintit de copilărie, a treia e tare enigmatică și a patra m-a fascinat și ea, are o copertă superbă și cred eu că are legătură cu istoria.

12. Chiar dacă vara e pe sfârșite, tu aștepți oricum toamna. O carte pe care trebuie să o citești și pe care vrei și tu să o citești?

Baltagul de Mihail Sadoveanu. Trebuie să o citesc și cred că e foarte frumoasă.

Cam atât. Dau leapșa oricui dorește să o facă, și menționez că m-aș bucura foarte mult să o facă oricine vrea! 

Voi ce mai citiți? A dat vara-n pârg, se coace, vine toamna! 
Simina.

8 comentarii:

  1. Oioioii, ce tag frumos! Cu siguranță o să-l fac și eu, dar mai pe la sfârșitul lunii, când chiar o sa se apropie și sfârșitul verii (lacrimă).

    Pupici și spor la citit! *.*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor și ție! Mulțumesc pentru cuvintele frumoase, abia aștept să-ți citesc răspunsurile!

      Ștergere
  2. Ce titluri frumoase și... diferite! Nu prea le-am văzut circulând prin blogosferă. Așadar, mulțumim de recomandări! :D
    ”Baltagul” o să-ți placă, sunt sigură.
    Ai primit o leapșă (în cazul în care nu te-ai plictisit de ele) și de la mine: http://b-daydreamer.blogspot.ro/2016/08/leapsa-liebster-descopera-bloguri-noi-1.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru cuvintele frumoase!
      Da, cred și eu că are să-mi placă!

      Sigur, cum să mă plictisesc?! Am s-o fac în curând, sper. :)

      Ștergere
  3. Vaii, cred că această leapşă va fi următoarea pe care o voi face! Nişte întrebări şi răspunsuri minunate! Te admir pentru că îți place să scrii lepşe! Cu atât mai multe, cu atât mai bine!
    Lecturi frumoase! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o citesc cât mai repede pe blogul tău!
      Lecturi frumoase!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. ^_^ Sunt superbe, și sper ca și cărțile, dacă le voi citi, să îmi placă!
      Pupici!

      Ștergere