miercuri, 21 septembrie 2016

Leapșă de toamnă

Salutări!

Azi revin cu un tag dulce.

Mulțumesc Dariei de la Cărțile Nopții pentru leapșă!



    1. Când începe toamna pentru tine?
Pentru mine, vara începe să-i facă loc toamnei încă din august, de la Sărbătoarea Schimbării la Față, când, după cum spun bătrânii, timpul începe să se schimbe, vremea devine mai rece și natura ia o altă înfățișare. Tot frumoasă, desigur! Dar la întâi septembrie se văd deja frunzele căzătoare și temperaturile mai mult sau mai puțin scăzute. Și, în orice caz, școala îmi aduce mereu aminte de toamnă!


  2. Ce îți place cel mai mult toamna? 

Mereu mi-a plăcut toamna. Am amintiri frumoase de când eram mică, vesele, și nu consider toamna ca fiind un anotimp trist. Eu mă bucur toamna, mă bucură frunzele căzătoare și păsările care pleacă, asta pentru că există speranță. Speranța că frunzele și păsările vor reveni, că nu e totul pierdut. Toamna mă bucură, mă încântă, e anotimpul în care mama, sora și bunica mea îți sărbătoresc ziua de naștere, la fel și profesorul meu de română. Toamna, ah, toamna copilăriei mele, plină de lumină, de dulceață, chiar și-n zilele ploioase! Asta e toamna... Și-mi place tot ce e toamnă.


     3. Care este amintirea ta preferată despre toamnă?

Cum am spus, am foarte multe amintiri frumoase din anotimpul acesta. Eu am crescut la țară și țin minte că atunci când eram mică mergeam în grădină, unde și acum sunt struguri, intram în acel tărâm magic plin de lumina care trecea prin frunzele galbene și uitam de celelalte. Mă jucam acolo, mă distram, eram în lumea mea, plină de culori și de zâmbete, de desene și de cuvântul mamă.  Am atâtea amintiri, că n-aș putea alege una singură ca fiind preferata mea! Tot toamna s-a întâmplat și prima mea vizită la biblioteca școlii - de fapt, prima mea vizită la o bibliotecă. Zilele în care nu conteneam să-l bat la cap, eu, o copiliță de clasa a doua sau a treia, pe profesorul de română din școala noastră - alias directorul școlii - să deschidă biblioteca aceea pe care mi-o imaginam ca ceva inedit, uriaș prin ceea ce ascunde, ceva foarte, foarte frumos. Și mă bucur că am avut parte de un om înțelegător și răbdător cu copiii entuziasmați - pentru că, astfel, a devenit omul care mi-a cultivat și îmi cultivă iubirea pentru carte.


 4. Ce îți place să bei toamna?

Când eram mică, abia așteptam zilele când tata și mama o să mă strige și o să-mi spună să-mi iau un pahar și să vin să-mi iau must. Butoiul în care strugurii erau în continuă transformare spre ceea ce se numește vin era în curte, și eu primeam libertatea să iau din belșugul lui. Dar să nu bei prea mult, că are să te doară burta!, ziceau toți.


  5. Care e mâncarea ta preferată de toamnă?

Când spui toamnă, spui recoltă. Și mie-mi place să mănânc fructe toamna, având în vedere roada pe care o aduce... Și, în afară de fructe, aș putea spune prăjitura cu mere.


6. Cum este vremea de toamnă în zona în care locuiești?

Am parte și de zile însorite, și de zile ploioase. Și toate-s frumoase, frumoase, doar să te știi bucura de ele și o să le vezi frumusețea!


 7. Ce culoare are toamna?

Culoarea nucilor, culoarea mâinilor copiilor de la școală. Culoarea cuvintelor din cărți...

     8. Cum miroase toamna?

A rod. Și bucurie. A fructe, a ploaie, a gutui...


9. Cumpărături pentru sărbători de toamnă: da sau nu?

Nu fac anumite cumpărături pentru sărbătorile de toamnă. Însă toamna sunt, trebuie să spun, niște sărbători minunate. Cele adevărate, desigur,



     10. Daca ai putea pleca toamna undeva, unde ai merge?

Dar de ce să pleci? De ce să pleci când poți trăi încă o toamnă pe meleagurile copilăriei tale? Momentele de atunci nu se vor întoarce niciodată, ceea ce e normal, însă poți fi în continuare copil. Să trăiască copilul din tine! Și atunci, oriunde ai fi, te vei bucura!


     11. Care este sportul tau favorit de toamna?

Nu știu dacă am un sport de toamnă favorit. Dacă mă întrebați pe mine, prefer să alerg și să mă arunc în frunze cu soră-mea. Să culeg struguri, nuci, să-mi pun mușchii în acțiune ajutând cu pregătirile pentru strugurii care vor deveni vin.


 12. Care este sărbătoarea de toamnă favorită?

Toamna sunt niște sărbători atât de frumoase! Nașterea Maicii Domnului, Sfânta Cuvioasă Parascheva de la Iași, Înălțarea Sfintei Cruci, și multe alte sărbători minunate.


 13. Care este placinta ta preferată de toamnă?

Plăcinta cu mere. Sau cea cu brânză.


 14. Ai o carte favorită de toamnă?

Anotimpul jocurilor de Julia Szyeniei, de exemplu.


15. Dar un poem sau un citat favorit?

Toamnă de Nichita Stănescu. Un citat care îmi place foarte mult: În oamenii frumoși e frumoasă și toamna. - Plutarh.


Sper că răspunsurile mele au fost, dacă nu amuzante, puțintel frumoase. Vă îndemn să vă bucurați de toamnă, că tare-i frumoasă, dacă știi să te bucuri de ea!

Iubiți, iertați, rugați-vă, citiți! Și trăiți!

Simina.

12 comentarii:

  1. Imi place tare mult cum ai scris despre toamana - e ca o poezie.
    Din punctul meu de vedere toamna e un anotimp... romantic. Aerul care se raceste, pregatirile pentru iarna ii aduna pe oameni aproape de cei dragi. Asa mi se pare mie. :)
    Toamna minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce perspectivă frumoasă asupra toamnei! Da, da, așa e!
      La fel îți doresc și eu! Pupici!

      Ștergere
  2. Ce răspunsuri pline de veselie şi lumină! Mă bucur nespus că ai făcut leapşa şi că te-ai distrat făcând-o! Ți-am citit cu mare drag acestă leapşă!

    Pupici! Lecturi frumoase şi pline de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-au plăcut răspunsurile mele! :)

      Pupici!

      Ștergere
  3. Doamneee, citatul acela, ahhh! Ce frumos! :) Lecturi plăcute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, așa frumos e!
      Lecturi plăcute și ție, Andrei!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Și eu iubesc toamna!

      Sper să faci și tu aceată leapșă! Pupici!

      Ștergere
  5. Ce răspunsuri frumoase! Îmi place mai ales ăsta: "Culoarea nucilor, culoarea mâinilor copiilor de la școală. Culoarea cuvintelor din cărți..." <3

    Și mie îmi place la nebunie toamna și, de fapt, mă gândeam acum, cred că oricărui cititor îi place anotimpul ăsta. :)) Lecturi frumoase, Simina, și numai zile pline de voie bunăă! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uh, da, acum că mă gândesc poate e prin cele mai frumoase fraze pe care le-am scris. Și asta datorită oamenilor care m-au ajutat să văd frumusețea anotimpului care pentru alții e gri și trist.

      Mulțumesc, Adina! Da, așa e, orice cititor, cred, iubește toamna. Lecturi frumoase și ție!!!

      Ștergere