sâmbătă, 19 noiembrie 2016

„Mara Dyer. Începutul” de Michelle Hodkin - Recenzie


Mara Dyer este o adolescentă care a fost implicată într-un accident îngrozitor. Împreună cu familia ei, începe o nouă viață în Florida, încercând să devină din nou normală, însă episoadele post-traumatice o urmăresc peste tot. Amintirile îi revin treptat, într-un mod dureros: coșmaruri și halucinații. În același timp, viața ei evoluează aproape normal: reușește să-și facă prieteni - deși nu prea mulți -, dar și dușmani. Urmele accidentului îi fac viața grea și tot ceea ce își dorește e să scape de aceste sechele sufletești și să redevină normală. Dar oare ceea ce i se întâmplă este doar sindromul post-traumatic sau ceva mult mai ciudat, înfiorător și chiar grav se întâmplă cu ea? 

Recunosc, coperta cărții m-a atras de la început și pot să spun că din cauza ei, mai apoi a descrierii,  am ajuns ca în cele din urmă să aleg și citesc această carte. Și tot de la început vă spun că m-am așteptat la mult mai multe din partea acestei cărți. Aș fi vrut să fie altfel, să mă surprindă din punct de vedere al stilului (care nu s-a ridicat la așteptările mele) și totodată al poveștii, care mi-a părut clișeică, dacă nu luăm în considerare aspectele mai stranii, paranormale sau supranaturale, cum vreți voi. Am să vă spun în cele ce urmează ceea ce mi-a plăcut și nu mi-a plăcut și din ce motive.


 Revenind, cartea se citește foarte ușor, chiar dacă are 462 de pagini. Oricât de complicată ar părea, pot să spun că e potrivită pentru partea săptămânii în care sunteți la școală/serviciu și aveți nevoie de ceva mai ușor pentru pauzele de lectură.

Pe mine m-a șicanat faptul că uneori scriitura autoarei se revărsa în structuri mult prea obișnuite, repetiții și dialoguri stupide. Pe de altă parte, asta poate reprezenta un aspect pozitiv, dat fiind că nu toată lumea preferă dialoguri lungi și complicate sau descrieri amănunțite. Eu, sincer, detest asta.

Povestea cărții m-a intrigat. Mara suferă de sindromul post-traumatic sau există ceva mai grav? a fost întrebarea hotărâtoare ce m-a convins că vreau să citesc cartea. Sigur că nu m-am gândit tocmai la fenomene paranormale și de-alde astea, mai degrabă îmi închipuiam cine știe ce evenimente incredibile și pline de suspans, acțiune și răsturnări de situație.

Se întâmplă foarte multe lucruri stranii printre celelalte obișnuite, atât de terifiante încât chiar ai vrea să nu reprezinte ceva atât de important, de dragul personajelor și în special al protagonistei care se pare că ar poseda niște puteri nemaiîntâlnite. Se dovedește că furia ei pentru anumiți oameni și dorința ei arzătoare de răzbunare se poate materializa foarte ușor fără ca ea să miște un deget - trebuie doar să se gândească destul de intens la pedeapsa pe care ar vrea să i-o aplice lui X și la scurt timp va afla că persoana respectivă a pățit exact ce gândise.


Nu e destul de ciudat pentru voi? Ei bine, vă anunț că există și alte aspecte înfricoșătoare dar interesante, destule cât să vă facă pielea de găină și să vă întindă nervii în cel mai intens mod cu putință. Toate lucrurile astea stranii și întâmplările ciudate prin care trecea Mara sunt mult mai bine conturate decât restul.

Știu că am spus că povestea e puțin clișeică, asta pentru că Mara se îndrăgostește de un tip de la noua ei școală și totul ia o întorsătură obișnuită: tipul rău (dar frumos și bogat) care sâcâie fata cu figură angelică. Până la urmă, Noah s-a dovedit a nu fi chiar atât de comun cu ceilalți juni moderni, dovedindu-se chiar sensibil și, pe deasupra, deținătorul unei puteri mai ciudate decât cea a Marei, lucru care m-a fascinat și intrigat.

În afară de asta, surprizele sunt peste tot și nici voi nu veți ști care criminal e mai periculos sau care personaj e negativ ori pozitiv. Adevăratul pericol parcă se ivește exact la sfârșit, când suntem lăsați suspendați în suspans și curiozitate. Ceea ce înseamnă că da, vreau să citesc următorul volum, asta doar fiindcă m-au impresinat capacitățile supranaturale ale personajelor. Tot de asta i-am dat și 4 steluțe  pe GoodReads.

Una peste alta, cartea mi-a plăcut mult deoarece m-a făcut să empatizez cu personajele și a avut o poveste stranie și interesantă, cu niște amănunte originale numai bune de pus în ramă, cu toate că stilul autoarei lasă de dorit. Suspans, aventură, o poveste de dragoste și câteva aspecte originale sunt lucrurile care compensează, alături de o posibilă boală psihică și criminali oribili, aproape toate defectele cărții.

Mulțumesc celor de la Târgul Cărții pentru șansa de a citi această carte pe care o găsiți aici cu 38% reducere!  De asemenea, vă îndemn să navigați printre titlurile lor — care sunt pentru toate gusturile — și să le „vânați” pe cele care vă atrag atenția.
Voi ați citit această carte? Aveți de gând?


Simina.

4 comentarii:

  1. Ce recenzie frumoasă, Simina! Și mie îmi place nespus de mult coperta, e așa misterioasă! M-ai făcut super curioasă în privința acestei cărți. Cum au început să-mi placă și genul de cărți thriller, sunt sigură că voi adora această carte!
    Uneori lucrurile simple, care ți se par banale, pot da esență unei cărți. Într-adevăr, poate nu a fost chiar cum te-ai așteptat tu, la fel cum am fost și eu cu „Fata din tren”, dar ne-am bucurat de lectueă și de clipele petrecute alături de personaje.

    Lecturi frumoase! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să citești și tu cartea, Daria! Sigur te vor impresiona puterile speciale ale Marei și în special cele ale lui Noah.

      Lecturi frumoase și ție! :)

      Ștergere
  2. Mi se pare o carte foarte tare cu toate lipsurile ei. Acum o pun pe lista de must read! Am vrut sa o comand acum ceva timp tot din cauza copertei dar am zis sa ma mai gandesc.

    PS: Te invit la un concurs ♥ http://heartofthewords.blogspot.ro/2016/11/concurs.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred că-ți va plăcea cartea.
      Și pe mine m-a atras coperta.

      Mulțumesc de înștiințare. Lecturi frumoase, Madeline! :)

      Ștergere