luni, 9 ianuarie 2017

Citate „Coraline” de Neil Gaiman



• Citate Coraline de Neil Gaiman*

*mică mențiune: de obicei scot destul de multe citate dintr-o carte fiindcă am grijă să evidențiez tot ce mă inspiră din ea, orice frază sau paragraf aș vrea să recitesc mai des. Atunci când scriu recenzia unei cărți, introduc citate pentru a exemplifica, dacă se poate, câteva aspecte menționate în cuprinsul recenziei. Uneori le scriu și la sfârșit, dar mă gândesc că n-aș vrea ca recenzia să „arate” foarte lungă sau „greu de citit” din cauza unui conținut aparent titanic. Așa că de acum voi introduce câteva citate în recenzie și restul le voi scrie separat, într-o postare ca și aceasta. Nicio grijă, vor fi fără spoilere. :) 

• Nu vreau tot ce vreau. Nimeni  nu vrea tot ce vrea. Nu cu adevărat. Ce farmec ar avea să am tot ce-mi doresc? Așa, cât așa bate din palme. N-ar mai conta. Ce-ar mai rămâne?

• Mâna o ustura, iar din genunchi îi curgea sânge pe pijamaua ruptă. Era la fel de rău ca în vara în care mama îi scosese roțile ajutătoare de la bicicletă: numai că atunci, în ciuda rănilor și a juliturilor (avusese coji peste coji la genunchi), Coraline simțise că se alesese cu ceva. Învățase ceva făcând ceva ce nu știa cum se face. 

• - Dar nu e corect, zise Coraline, în vis, furioasă. Pur și simplu nu e corect. Ar fi trebuit să se termine.
Băiatul cu fața murdară se ridică și o îmbrățișă strâns pe Coraline.
- Bucură-te, șopti el. Ești vie. Ești în viață.

• Coraline merse pe hol până la biroul tatălui ei. Deschise ușa. La computer era un bărbat, cu spatele la ea.
- Bună, zise Coraline. Am... adică ea a zis să zic că prânzul e gata.
Bărbatul se întoarse. Ochii lui erau doi nasturi, mari, negri și strălucitori.
- Bună, Coraline, zise el. Sunt lihnit de foame.
• - Nume, nume, nume, zise o altă voce, de foarte departe, pierdută. Numele sunt primele care se pierd, după ce dispar răsuflarea și bătăile inimii. Amintirile rămân cu noi mai mult decât numele noastre. Eu încă o pot vedea cu ochii minții pe guvernanta mea într-o dimineață de mai, ducându-mi cercul și bățul, cu soarele de dimineață în spate - și toate lalele legănate de briză. Dar am uitat numele guvernantei și numele lalelelor.

Citate pe care le-am introdus și în recenzie:

• -(...)Mi-a zis că e cealaltă mămică a mea, dar pe mămica mea adevărată n-am mai văzut-o niciodată.
-Fugi, zise prima voce - o altă fată, se gândi Coraline. Fugi cât încă mai ai suflu în plămâni și o inimă caldă. Fugi, cât mai ai minte și suflet.-N-o să fug, zise Coraline. Mi-a luat părinții. Am venit să-i iau înapoi.-Ah, dar o să te țină aici și zilele o să se prefacă-n praf, frunzele o să cadă și anii o să treacă unii după alții, ca tic-tacul unui ceasornic.-Nu, zise Coraline. N-o să mă țină.

• -Fugi, copilă. Pleacă de-aici. Vrea să-ți fac rău, să te țin aici pentru totdeauna, ca să nu termini niciodată jocul și să câștige ea. Mă silește să-ți fac rău. Nu mă pot împotrivi.
-Poți, zise Coraline. Fii curajos. 

• -Vrea să simtă că iubește ceva, cred, zise pisoiul. Ceva ce nu este ea.

• Era adevărat: cealaltă mamă o iubea. Dar o iubea așa cum un avar își iubește banii, sau cum își iubește un dragon aurul. În ochii din nasturi ai celeilalte mame, Coraline știa că ea era o proprietate, nimic mai mult. Un animal de companie tolerat, al cărui comportament n-o mai amuza.

Recenzia cărții o găsiți aici.
Simina.

12 comentarii:

  1. Eu nu am vazut decat filmul Coraline si mi s-a parut absolut superb. Dupa citate, vreau sa citesc si cartea. Imi place in special primul citat, e atat de adevarat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș vrea să urmăresc și eu filmul, să văd cum e. În privința cărții, te asigur că merită. :)

      Lecturi frumoase să ai, Anster!

      Ștergere
  2. Eu am vazut filmul si mi-a placut mult. Abia astept sa citesc si cartea. Imi place mult blogul tau, te astept si pe al meu -> http://prafdestele20.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună și bun venit pe blog!

      Crede-mă, chiar merită cartea. Sper să-ți placă la fel de mult ca filmul, sau chiar mai mult! ♥ Am plecat să-ți vizitez blogul, hihi. :)

      Lecturi frumoase să ai!

      Ștergere
  3. Multe citate frumoase şi inspiraționale! M-au făcut foarte curioasă, am de ceva timp cartea aceasta pe wish list şi abia aştept să o citesc şi eu!

    Lecturi frumoase! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos primul citat...îmi place mult...era momentul să citesc ceva despre asta... Mulțumesc! ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut. :D Te mai aștept pe-aici!

      Ștergere
  5. Ce citate frumoase! Foarte fain, foarte fain. Mai ales primul îmi place mult și cel cu numele. Bravoos :D Sper să mai găsesc citate frumoase pe-aici. Pupici și lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, da, îmi place mult să selectez citate din cărțile pe care le citesc. Mi-au plăcut tare mult astea. :D
      Lecturi frumoase și ție!

      Ștergere
  6. Si eu am citit cartea aceasta acum doi ani. Mi-a placut foarte mult. Imi place ca am citit-o la 20 si ceva de ani pentru ca am inteles toate dedesubturile si mesajul din spatele lumii fantastice. A fost foarte creepy, cred ca daca as fi citit-o cand eram mica nu as mai fi dormit cateva zile bune :D. E foarte infricosatoare lumea paralela, mai ales ca au nasturi pe post de ochi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, e cam ciudățică. Eu atunci când am citit-o mi-a plăcut foarte mult, deși, sinceră să fiu, mi-am dat seama că nu e pentru toți copii, iar aici mă refer la vârstă. Chiar și pe mine m-a înfricoșat!
      Chiar și așa, a fost foarte faină. Atunci când cealaltă mamă a vrut să-i coasă lui Coraline nasturi în loc de ochi (sau Coraline a visat asta, nu mai țin bine minte) m-au trecut fiorii!

      Ștergere