luni, 6 februarie 2017

Leapșa: Printre cărți Book Tag

Salutare, dragi cititori!

Iată că s-a încheiat și prima lună din 2017 (apropo de asta, plănuiesc un wrap-up al cărților citite în ianuarie; scrieți-mi în comentarii dacă vă place ideea). Prima postare din februarie este... un tag (sau o leapșă, mai pe românește)Ați ghicit (adică scria în titlu, dar mă rog...). L-am primit de la Robert de pe blogul Cărți și ceai, căruia îi mulțumesc foarte mult.

Să purcedem a răspunde acestor întrebări!

Când faci o pauză de citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?
Îmi plac foarte mult semnele de carte, confecționate de mine sau nu. Dacă nu am un semn de carte, folosesc altceva: o bucată de hârtie, un bon, orice. Nu-mi place să îndoiesc paginile cărților. Dacă nu am nimic la îndemână (puțin probabil, având în vedere că de obicei găsești și frunze prin copaci, semne perfecte de carte, nu??), încerc să țin minte pagina. Mă descurc.


Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?
Ultima carte primită este Și v-am spus povestea așa de Florin Bican. În curând recenzie!

Citești în baie?
Sincer, nu.

Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce? 
Mă gândesc la asta de multă vreme și sper să se întâmple. Am scris tot felul de lucruri, despre te miri ce. În momentul de față aș putea scrie o carte despre cum mândria te poate duce la regret, iar regretul la planuri diabolice. Nicio grijă, n-am făcut nimic (referitor la planuri diabolice) încă.


Care este cartea ta preferată? 
Sunt o mulțime de cărți care mi-au plăcut enorm. Dacă le-aș menționa pe toate, n-aș termina prea repede. Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu sau Să ucizi o pasăre cântătoare de Harper Lee sunt două dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit în viața mea.


Îți place să recitești cărți?
Nu prea fac asta, ci mai mult recitesc citate din ele. Recitesc cărți întregi doar în cazuri speciale.


Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi? Ce le-ai spune?
O întâlnire cu Rebreanu, da! Iertat să-mi fie, dar ar fi minunat. Revenind la aspecte mai realiste și autori contemporani care încă trăiesc, îmi dorsc s-o întâlnesc pe Lauren Frankel și... mulți alții.


(Ca fapt divers: știați că Simina își dorește, de asemenea, să întâlnească și un câțiva autori de poezii de pe eCreator.ro? Sigur nu știați. Ei bine, tocmai acum încearcă să descifreze o poezie ciudată găsită pe site-ul ăsta. Apropo, care e legătura dintre...)

Îți place să vorbești despre ceea ce citești? Cu cine?

De asta scriu pe blog, evident. Îmi place să vorbesc cu toată lumea despre cărți. Cu mama, cu soră-mea, cu prietenii, cu profesorii (în special cu profesorul meu de română) și cu voi.

Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte?

Uneori, o carte îmi atrage atenția doar prin copertă sau doar prin titlu. Încerc să citesc descrierea și să negociez cu mine însămi... Trebuie să fie o carte apropiată lecturilor pe care le prefer, însă nu e neapărată nevoie. Uneori, pur și simplu simt că mă cheamă — Vino să mă iei și să mă citești! așa că mă las purtată de glasul suav și aleg cartea. Simplu!

Sau, mai bine zis, autorul, genul, coperta, titlul, mai ales descrierea mă conving să citesc o carte. Și părerile celorlați, deși nu mereu.

Crezi că există o lectură obligatorie, o carte care ar trebui citită de toată lumea?

Eu, ca și copil, nu am învățat să iubesc lectura și cărțile prin lecturi obligatorii. Sigur că există cărți frumoase, esențiale, adevărate lecții de viață transcrise pe hârtie, pe care ar trebui să le citim. Însă nu merg pe ideea de a obliga pe cineva să citească o anumită carte. Poți să-i povestești despre ea, să-i scrii o recenzie, iar dacă vrea, o va citi în viitorul apropiat sau în cel îndepărtat. Ori n-o va citi niciodată. Cu siguranță dacă îl lovești cu ea în cap sau urli să o citească, n-o va citi niciodată sau, în majoritatea cazurilor, n-o va citi cu atâta tragere de inimă.


Care este locul tău preferat pentru lectură?
Îmi place foarte mult să citesc în natură, dar cum în momentul de față e prea frig pentru așa ceva, voi alege patul.


Când citești asculți muzică sau preferi liniștea? 
Liniștea, în principal. E minunat dacă pe fundal există și sunete „naturale”, ca și trosnetul lemnelor în sobă sau, dacă citești afară, păsări ciripind, rațe măcăind, albine zumzăind, pisici miorlăind... Ați prins ideea. Îmi place și muzica, dacă e ceva care se potrivește cu ce citesc. Muzică clasică sau celtică, în principal, fiindcă se potrivesc mai bine atunci când citești.

Citești numai cărți cumpărate sau și cărți împrumutate?
Amândouă.

Ai citit cărți în format electronic?
Nu am ajuns să citesc o carte întreagă în format electronic. Mă dor ochii și nu e același lucru. În plus, am citit undeva că citești mai încet în format electronic.

Fă un top al celor mai bune cărți/serii citite vreodată.
Nu pot face așa ceva. Am citit foarte multe cărți bune. Fără să le ordonez într-o anumită ordine, am să menționez câteva cărți care mi-au plăcut foarte mult:

Nono de Renata Carageani
Micul prinț de Antoine de Saint-Exupéry
Miradoniz de Gheorghe Tomozei
Întâi l-au omorât pe tata. Povestea unei fetițe din Cambodgia de Loung Ung
Ciuleandra de Liviu Rebreanu (în curând recenzie)


Dau tag-ul mai departe Alinei, Mariei, Laviniei, lui Anster, Laurei, Anei, Dariei, lui Roxi Adina, Angelei, Gabrielei, Mălinei, lui Claudiu, Leontinei, Ralucăi, Biancăi, lui Oni, Ely, Dianei, Mihaelei, Alexandrei, Dorinei, Cătălinei, lui Gabii și tuturor celor care doresc să-l facă! 

Ne citim!
Simina.

21 de comentarii:

  1. REBREANU, REBRI, VIAȚĂ.
    cel mai fain scriitor pe care l-a avut poporul ăsta
    scriitor desăvârșit
    am citit ”Amândoi”
    super fain
    știai că poți să te omori cu o agrafă? fain, fain, fain!
    apropo, ignoră-mi incoerența, s-a accentuat în ultima perioadă.
    (sper că-ți aduci aminte de mine, altfel ar fi ciudat; oricum e ciudat)
    pa, domnișoară Simina (iartă-mi neobrăzarea, dar adresându-mă astfel, îmi aduc aminte de Eliade, Simina și Egor; fac asta pentru mine)
    Vorbesc pe lângă, ca întotdeauna. La revedere. Salută-i și pe ceilalți.
    apropo x2, încă ai un nume fain.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miruna, cum să uit de tine? Îmi priește prezența ta virtuală, numai să fie într-o mai mare măsură. Am nevoie de o persoană care să mă înțeleagă, să-l iubească pe Rebri. TU.
      Am citit ieri „Ciuleandra”. Ai citit-o? Genială. Sper să-i pot face cât mai repede recenzie. Are o prea mare legătură cu viața mea...
      (Nu-ți imaginezi cum poate avea o astfel de poveste legătură cu viața mea, dar asta e... Are.)
      Nu știam că poți să te omori cu o agrafă, dar când proful de română (același cu care discut despre cărți, fain om!) m-a închis în școală, mi-am adus aminte că poți descuia uși cu o agrafă. Ei bine, nu se aplică tuturor ușilor...
      Hei, incoerența ta e de fapt o coerență foarte bună. Nici nu știi.
      O, apropo de numele meu. Îl știi pe actorul care l-a jucat pe Iorgovan? Ăl' din „Pădureanca”? Am văzut filmul (nu de la început) acum câteva zile (sau o săptămână sau două) și așa am aflat de Simina din cartea lui Slavici. Ieni Slavici. Așa că trăiască nația și numele meu! Ai citit cartea?
      Cât despre Eliade, trebuie să fac o încercare cu romanele lui. Numai de Simina aud, Simina în cartea lui Eliade. Oamenii ăștia știu cum să mă determine să-i citesc cărțile (am citit „Romanul adolescentului miop”). Și Egor seamănă cu Igor, iar Igor cu Iorgovan... :)))
      Pfff, sper c-o să dai iar reply. Avem de discutat. Trebuie să găsesc legătura dintre Kafka și piața X... Am nevoie de o minte destoinică...
      Proful meu de română (același cu care discut despre cărți și care m-a închis în școală, fain om!) tot așa-i zice lui Rebreanu — adică Rebri. Și Emi pentru Eminescu. Ei bine, nu tot timpul, nu când facem lecție. În particular sau în pauze. Adică nu în situațiile oficiale...

      Ștergere
    2. Fain de profesorul tău. Al meu nu e treaz niciodată. Face greşeli mai mari ca viața (când eşti deprimată, vin cu nişte dume de-ale dumnealui şi trec toate). Îți împărtășesc doar una (mai multe): "Acum 2 ani s-au început nişte cercetări care s-au încheiat în urmă cu 4 ani." sau "Roşu-i rău şi verde-i negru" sau "Minunate opere de artă (...) şi compoziții ca Sonata Lunii de Chopin". Cred că ți-ai format o idee.
      Kafka... piața X... Kafka trecea în fiecare dimineață prin piața respectivă. Bun? Ar fi putut trece prin orice altă piață, dar el a ales-o pe cea mai obscură şi mai naşpa. De ce? Pentru că pe acolo trecea prostituata lui preferată. În fiecare dimineață. Pe la orele la care amanții îşi iau rămas bun de la ibovnice, întorcându-se acasă, atunci K se întâlneşte cu ea. Schimbă o privire şi ea îi vâră un bilețel în buzunarul hainei, în timp ce dumnealui îi sărută mâna.
      Evident, nu e asta. Habar n-am. Am inventat totul.
      Ciuleandra am început-o, dar m-am lăsat pentru că mi-a plăcut prea tare începutul. Am simțit că e poveste faină şi mi-am zis că trebuie să am o stare mai bună pentru a o citi. Atunci mă simțeam ca un căcat. Şi ştiam că nu o să mă bucur de ea cum trebuie în acea perioadă. Dar o să o citesc anul ăsta. Pădureanca-nu. RAM-Nu.
      Trist.
      Ai stat mult închisă? Ce trist. Cât despre agrafă, vei afla când citeşti Amândoi. Dacă o s-o citeşti.
      Eliade- Dayan (nuvela lui cea mai faină, zic eu) şi Nopți la Serampore.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Chiar am râs la dumele profesorului tău =))))))))) O să le împărtășesc și profesorului meu (AM REPETAT CUVÂNTUL ĂSTA DE ATÂTEA ORI?!)
      Și profesorul meu are niște glume. Incredibile. Bine, el le face cu intenție. Uneori mai face glume și pe seama mea... Zice să-i scriu o caracterizare colegului ăluia care nu mă lasă-n pace (are o dezagreabilă părere despre mine și consideră că injuriile sunt cele mai potrivite tratative pe care le poate avea cu moi). Zice căe protejatul meu. „Merci beaucoup, mai bine îmi caracterizez pisica...”
      A, n-am stat mult închisă în școală. Era vacanță și mersesem să împrumut niște cărți de la biblioteca școlii fiindcă profu' de română, director&bibliotecar, avea treburi pe la școală și așa mai departe. El stătea la parter în birou să-și rezolve problemele, iar eu eram la etaj să-mi caut cărți... Și când am coborât, numa' ce văd că-i închisă ușa... Alerg la cealaltă — închisă. Bine că n-a apucat să se ducă acasă, că era cât pe ce... Nu-ți spun cum a aflat de prizonieră, e mult prea stânjenitor.
      E o ipoteză destul de bună, într-adevăr. Era vorba despre o piață în care vinde o doamnă... Ai făcut legătura...

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Hai, că nici răspunsurile tale nu-s mai prejos! M-am distrat făcând leapșa, mulțumesc încă o dată! ^__^

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Mă bucur, Laura! ^_^
      Apropo... Chiar nu știi legătura dintre Kafka și piața X? Serios acum! :)))

      Ștergere
  4. Oh, nu ma asteptam, multuumesc :D

    E super fain ca poti vorbi cu profesorul tau de romana despre cartile pe care le citesti, si eu aveam o profesoara faina in liceu care ma incuraja sa citesc...dar pacat ca s-a terminat liceul :((.

    Hai ca am depanat niste amintiri acuma :D in alta ordine de iei leapsa pare foarte draguta, si raspunsurile tale au fost interesante , abia astept sa o fac si eu! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laviniaaa, bun venit pe blog! :D Abia aștept să-ți citesc răspunsurile!
      Da, profesorul meu de română e un om aparte. Plin de umor, iubește cărțile, iubește copiii, iubește să împartă iubirea pentru carte. E altfel. Nu e perfect (odată m-a închis în școală, din greșeală... dec!), dar aș vrea ca mai mulți profesori să semene cu el. :D

      Ștergere
  5. Mulțumesc pentru tag! Nu mă așteptam, având în vedere că nu am fost prea activă în ultimul timp. Să știi că îți împărtășesc părerea cu privire la majoritatea întrebarilor. Pe lângă asta, de fiecare dată când revin aici după o absență lungă văd cum scrii din ce în ce mai frumos. Felicitări! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, mă bucur să aud *citesc* asta! ♥
      Abia aștept să-ți citesc și ție răspunsurile! :D

      Ștergere
  6. Ce tag drăguț! Foarte frumoase răspunsurile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Sper că-l vei scrie și tu, sunt curioasă să văd ce ai răspunde. :D

      Ștergere
  7. Frumoase răspunsuri! Mi-au plăcut mult și gif-urile pe care le-ai pus, mai ales ăla cu Hermione și Harry :))) Sau cel cu Arthur. O, da, foarte faine desene. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, Arthur! Încă se mai dau pe Minimax. Foarte frumoase! ♥
      A, păi am încercat să dau tag-ului o notă mai... atractivă. Și gif-urile se potrivesc atât de bine acestor postări! :D

      Ștergere
  8. Îmi plac foarte mult răspunsurile și sunt multe cărți menționate de tine pe care vreau să le citesc. Mulțumesc mult pentru TAG și abia aștept să răspund și eu la aceste întrebări minunate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioooi, sper să citești cărțile menționate de mine, fiindcă abia aștept să-ți citesc recenziile, dacă le vei recenza. De asemenea, sunt super entuziasmată să văd ce răspunzi la întrebări. :D

      Pupici! ^__^

      Ștergere
  9. Waa, nu mă aşteptam să mă nominalizezi şi pe mine. Merci de tag, abia aştept să-l fac. imi plac răspunsurile tale :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe, mulțumesc. Abia aștept să-ți citesc răspunsurile! ^__^

      Ștergere