vineri, 3 martie 2017

8 autori contemporani pe care îi recomand | Ziua Mondială a Scriitorilor



Pentru că azi sărbătorim Ziua Mondială a Scriitorilor, m-am gândit să fac o listă cu 10 autori contemporani (români și străini) pe care i-am citit și a căror opere merită lecturate și de tine. E o listă subiectivă, desigur, iar dacă un anumit scriitor nu se regăsește în listă, nu înseamnă că nu scrie bine. Probabil nu l-am citit, nu mi-a plăcut sau încă nu l-am înțeles!


Doina Ruști scrie minunat, ilustrând realități ale vieții în Lizoanca la 11 ani. O carte care m-a determinat pe parcursul lecturii să râd și să mă întristez alături de personaje.

Renata Carageani e una dintre scriitoarele mele preferate. M-a cucerit cu cartea ei, NONO, cu povestea și toate personajele ei de care m-am îndrăgostit iremediabil.



Florin Bican a scris Și v-am spus povestea așa combinând trecutul cu vechiul, dăruindu-ne ceva inedit prin ceea ce e vechi. Dacă Twain și C.S. Lewis te-au impresionat, fii gata să redescoperi poveștile copilăriei tale într-o aură nouă. Autorul păstrează magia, eroismul și antiteza dintre bine și rău, desăvârșind notele definitorii ale basmelor și conferindu-le o magie distinctă, veche și totodată nouă.



Îmi place foarte mult cum scrie Lauren Frankel. Nu atât prin stil (deși nici acesta nu lasă prea multe de dorit), cât prin mesajele de actualitate pe care vrea să le transmită prin povești impresionante.



Loung Ung a scris în prima sa carte despre copilăria ei atât de plină de durere, despre Cambodgia comunistă, Khmerii roșii și toate crimele care s-au întâmplat acolo. Citindu-i povestea impresionantă despre supraviețuire și renaștere, mi-am dat seama că știu foarte puține despre trecut, dar și că, în ciuda faptului că acesta e atât de sângeros, merită să îl cunosc mai bine.



Dacă îți plac suspansul, ciudățeniile și aventurile întunecate sau ești pur și simplu un adult care vrea să copilărească, Neil Gaiman e autorul potrivit pe care să-l citești. Deși Coraline e o carte destul de sinistră, cu multe elemente înfricoșătoare, în spatele întâmplărilor terifiante se ascund mesaje profunde.


Suspans, istorie, mister. Și iubire, totodată. Domnișoara Einstein rămâne una dintre cărțile mele preferate. Dacă îți place ficțiunea istorică, ești pasionat de viața lui Einstein sau cauți o carte în care să se regăsească un suspans construit impecabil și o poveste tulburătoare, ai găsit cartea potrivită.


Cărțile lui Ransom Riggs sunt foarte populare, atât la noi în țară, cât și peste hotare (ai observat rima, nu?). Chiar dacă le găsești peste tot menționate, am să mărturisesc și eu că sunt geniale. Aventură, mister, iubire, magie, suspans, personaje complexe, ciudate și interesante, toate astea într-o carte bazată pe fotografii vechi (și înfricoșătoare) pe care le vei putea admira și tu, în timp ce fugi de suflete-pustii și înveți să-ți controlezi puterile deosebite. 

*
*Nu toți autorii contemporani pe care i-am citit/pe care îi apreciez se regăsesc în această listă. De asemenea, am încercat să menționez autori care sunt încă în viață. Don't ask me, don't judge me!

Pe voi ce autori contemporani v-au impresionat și pe care îi recomandați?
Ne citim,
Simina.

14 comentarii:

  1. Vaai, de când vreau să citesc și eu o carte scrisă de Doina Ruști! ♥ Nu mi-am făcut timp pentru Lizoanca, din păcate, dar acum sigur o voi face. :D
    Și ceilalți autori sunt interesanți, da. Vreau să citesc cam toate cărțile menționate, în special cartea lui Florin Bican. Ți-am citit recenzia și mi-a plăcut mult! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doina Ruști are ceva special. Descrie realitatea, o realitate dură, așa cum e ea, cu defecte ale oamenilor, tragedii, ignoranță și lipsă de educație (în „Lizoanca”). Însă totul te captivează atât de tare! Cred că din acest punct de vedere pot să compar Lizoanca cu Tom Sawyer, sau alte personaje care au trăit aventuri periculoase și m-au fascinat. Merită să citești cartea!

      La fel și „Caii” lui Florin Bican. Cartea a devenit una dintre fascinațiile mele :)

      Ștergere
  2. Cărțile lui Riggs sunt foarte, foarte interesante. Hahah, până acum mi-l imaginam mai... bătrân =)))) Nu știu de ce, mi se întâmplă de multe ori. Oricum, îmi place lista ta, ai ales autori faini. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi se întâmplă. Ba chiar credeam înainte că George Sand e bărbat! =))

      Ștergere
  3. O postare foarte drăguță! Ar fi interesant să mai scrii astfel de postări, sunt minunate! ❤
    Din lista l-am citit doar pe Ransom Riggs (iubesc seria Miss Peregrine), dar, bineînțeles, nici ceilalți scriitori nu ezită să se afle pe lista mea. Mai ales cartea de Lauren Frankel, ,,Adevăr sau provocare". Pare atât de frumoasă şi profundă!

    Mulțumim pentru acest articol deosebit, aştept cu mare nerăbdare şi alte postări! Pupicei, numai bine şi lecturi frumoase! ^-^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să citești „Adevăr sau provocare”, pare pe gustul tău. Evident că aștept păreri și asupra celorlalte, doar mi-ai zis că sunt pe wishlist-ul tău. :)

      Mulțumesc, voi încerca să mai scriu și alte postări de genul ăsta. :)
      Spor la citit!

      Ștergere
  4. Super autorii! Încă nu am apucat să citesc nicio carte din listă, voi lua în considerare. Lizoanca la 11 ani pare interesantă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da, cartea aia e genială. Trebuie s-o citești!

      La fel pot să spun și despre restul cărților. Am aruncat o privire fugară peste blogul tău, chiar acum, și mă gândesc că ți-ar plăcea „Coraline”. :) Sau „Caii” lui Florin Bican. Și „Nono”. :D

      Ștergere
  5. Dora Pavel, Doina Ruști, Ioana Nicolaie, Cecilia Ștefănescu, Adina Rosetti, Claudia Moscovici, Angela Marinescu și muuuulți alții! :) Am citit și eu câțiva autori din cei de mai sus, de acord cu tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, vai, vai, din lista ta am citit-o doar pe Doina Ruști. Mi-e rușine de asta, dar sunt, oricum, hotărâtă să pun totul la punct. :)

      Haha, mă bucur că suntem de acord. :> Să citești „Nono”, dacă n-ai făcut-o deja, pare să fie genul tău. Știu eu ce spun!

      Ștergere
  6. Ai o listă faină, eu am citit Miss Peregrine și mă atrage Lizoanca la 11 ani. Chiar sper să citesc cartea.
    Îți recomand: Isabel Allende, Eric-Emmanuel Schmitt, Marquez, Pascal Bruckner, Yōko Ogawa, Hélène Grémillon,Marjane Satrapi și mulți alții :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Câțiva dintre autorii pomeniți de tine erau deja pe listă. I-am adăugat și pe ceilalți, au niște cărți interesante. :D
      A, să știi că aștept o părere de la tine pentru „Lizoanca”. Pare genul tău! :)

      Ștergere
  7. Ohh, ce interesant sună "Întâi l-au omorât pe tata", o pun și eu pe listă! Și de "Lizoanca la 11 ani" am auzit și pare la fel de interesantă. Frumoasă listă, sper să adaugi cât mai mulți autori deosebiți pe ea! Eu îi recomand pe Paulo Coelho, Eric-Emmanuel Schmitt, Natașa Alina Culea (dacă ar fi să adăugăm și autori români), Guillaume Musso, Ruta Sepetys, S.J. Watson și cred că ar mai fi câțiva, dar poate o să fac și eu o postare de genul ăsta. :D

    La cât mai multe cârți frumoase! ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, vreau să citesc aproape toți autorii pomeniți de tine! ♥ Mă bucur că ai pus cele două cărți pe listă, să știi că merită și cred ți-ar face plăcere să le citești.

      Abia aștept o postare de genul ăsta de la tine, Roxi! ^_^
      Spor la citit!

      Ștergere